Vergaser / Zylinderkopf und SIEBENROCK 1070

RJB

Einsteiger
Seit
07. Nov. 2010
Beiträge
5
Ort
Holland, Flevoland
Hello, I will buy a Siebenrock 1070CC powerkit for my BMW R80G/S bj. 05-1986 and I have a question about the cilinderheads. I hope you can help me.

My bike has the stock cilinderheads from a 800cc G/S and is equiped with the stock 32mm. carburators.

I would like the cilinderheads to be modified (including twinspark conversion) by a specialist in Holland so that they can be mounted with your 1070-Powerkit. Is this a good combination or should I look for cilinderheads from a 1000cc motorbike? What is the best combination?

I want good performance from the bike that's why I'm also planning to buy the complete Siebenrock exhaustsystem for my bike.

But what about the carburators, is 32mm. okay or should 40mm. be mounted?
What is your experience with the heads and carburators?

Please give me some advice. Thanks in advance.
Kind regards, Roel (from Holland)

img0829jh.jpg
 
You don´t have to use the heads of a 1000 cc engine, they are the same as the 800 cc´s, except of the combustion chamber, which will be modified by your specialist. In my opinion the 32s will be more than enough for the G/S-frame, mine was powered by a 1000 cc engine with a Edelweiss cam and 38 Dell´Orto carbs. The frame was to weak for the power. I used the Siebenrock exhaust system, too. It is the best in power I ever tried. With this exhaust I would use 40 carbs or DellÓrtos, I like them much more than the Bing-types. But, as I wrote: Think of the frame!
 
Kopjes

Hallo Roel,
je zult al wel klaar zijn met de ombouw, maar toch even een reaktie!
Het hangt er vanaf wat je wilt met je ombouw. Als je de kleine Koppen van de 800er gebruikt met de grote cylinders, zul je hoogstwaarschijnlijk veeeel Koppel bij lage touren krijgen, een beresterke Bottompower- motor.
Ik rijd all bijna 20 jaar met de standaard 980cc, een fallert 296er bergnokkenas en kleine koppen rond. Een heerlijke motor met veel koppel bij lage touren, heerlijk in de bergen en in het terrein, bij hogere toeren komt er voor mij wel genoeg, maar niet om echt enthousiast van te te worden. Als je meer pk bovenin wilt krijgen, kun je met de nieuwere 1000cc- koppen en 40 mm carburateurs, b.v. van de 100GS meer. Nu, na bijna 350.000km en enkele lange reizen om de halve wereld, ben ik met een nieuwe motor met RS- koppen van het oude 70pk- model bezig. Maar dat scheint, naar mening van veel mensen met tuning- ervaring, dat deze kombinatie ook niet ideaal te zijn omdat deze koppen in het midden en bij lage toeren niet veel trekkracht/ koppel leveren.
met jouw 1070cc- kit, die geloof ik toch wel op de 100GS- koppen uitgelegd zijn, kan het natuurlijk zijn dat die met de kleine kopjes erop de motor niet goed harmonisch afgestemd is.
Ik heb er al hele diskussies hier in het forum door teweeg gebracht, natuurlijk in het duits, ik woon ook hier!
De foto van de motor in opbouw ziet er spannend uit, verlengde achtervork enzovoort.

Dus: Ik ben geen expert, vind dat mijn oude motor ook erg fijn loopt! Dus het kan wel, dikke cylinders met kleine kopjes!! het is een spannend experiment. De vraag is, of je er niet een andere Nokkenas in moet bouwen??

Groetjes uit Solingen

Floris
 
Hallo Roel,
je zult al wel klaar zijn met de ombouw, maar toch even een reaktie!
Het hangt er vanaf wat je wilt met je ombouw. Als je de kleine Koppen van de 800er gebruikt met de grote cylinders, zul je hoogstwaarschijnlijk veeeel Koppel bij lage touren krijgen, een beresterke Bottompower- motor.
Ik rijd all bijna 20 jaar met de standaard 980cc, een fallert 296er bergnokkenas en kleine koppen rond. Een heerlijke motor met veel koppel bij lage touren, heerlijk in de bergen en in het terrein, bij hogere toeren komt er voor mij wel genoeg, maar niet om echt enthousiast van te te worden. Als je meer pk bovenin wilt krijgen, kun je met de nieuwere 1000cc- koppen en 40 mm carburateurs, b.v. van de 100GS meer. Nu, na bijna 350.000km en enkele lange reizen om de halve wereld, ben ik met een nieuwe motor met RS- koppen van het oude 70pk- model bezig. Maar dat scheint, naar mening van veel mensen met tuning- ervaring, dat deze kombinatie ook niet ideaal te zijn omdat deze koppen in het midden en bij lage toeren niet veel trekkracht/ koppel leveren.
met jouw 1070cc- kit, die geloof ik toch wel op de 100GS- koppen uitgelegd zijn, kan het natuurlijk zijn dat die met de kleine kopjes erop de motor niet goed harmonisch afgestemd is.
Ik heb er al hele diskussies hier in het forum door teweeg gebracht, natuurlijk in het duits, ik woon ook hier!
De foto van de motor in opbouw ziet er spannend uit, verlengde achtervork enzovoort.

Dus: Ik ben geen expert, vind dat mijn oude motor ook erg fijn loopt! Dus het kan wel, dikke cylinders met kleine kopjes!! het is een spannend experiment. De vraag is, of je er niet een andere Nokkenas in moet bouwen??

Groetjes uit Solingen

Floris

If you will write on in Holzschuh-language further more you will be punished with a trailer coupling device for your cow. :D
 
"If you will write on in Holzschuh-language further more you will be punished with a trailer coupling device for your cow. :D "


:lautlachen1::lautlachen1::lautlachen1:

Andreas
 
Trailer coupling device

The language of the Holzschuh, from the country with the Trailer-hitsches on Goldwing- and Beemer- camping- motorcycles with aufklappbare Frittenbuden dahinter, have somehow a certain charme, don't you think??
De fakto - in Ami-land hatte ich tatsächlich mal nen Joldwing mit Anhänger, funkgerät und im vollem weihnachtsbaumformat. War billig, unn da geht es eh nur geradeaus, tagelangmmmm... seeehr jemütlich with trailer-hitch

Ihr seid doch nur neidisch!!!)(-:

Greetings from the flying Dutchman on his Donnerboxer
 
Vielen Dank für die Beantwortung meiner Fragen. Ich interessiere mich für bottompower / Drehmoment suchen. Ich hoffe, ich kann das mit 32mm zu erreichen., mit 800 cilinderheads.

Ich möchte das Siebenrock "Big Bore Kit 1070cc PERFORMANCE", die eine spezielle Nockenwelle aufgenommen hat, zu montieren. Ich bin noch nicht sicher, ob dieses Kit die Köpfe und Vergaser meiner G / S passt.

----------------------------
Thank you for the answering my questions. I'm looking for bottompower / torque.
I hope I can achieve this with 32mm., 800 cilinderheads.

I would like to mount the Siebenrock "Big Bore Kit 1070cc PERFORMANCE" which has a special nockenwelle included.

I'm still not sure if this kit fits the stock heads and carburators of my G/S.
 
Passen okay, dass ist 1 aber was ist eine gute Kombi?

32mm. / 800 kopfen und die Big Bore Kit?
Oder 40 mm. / 800 kopfen?
Oder 32 mm. / 1000 kopfen?
Oder 40 mm. / 1000 kopfen?

Die Big Bore Kit und auspuff system sind teuer. Naturlich will ich eine gute Kombination haben so das die Kit zum recht komt.
 
Passen okay, dass ist 1 aber was ist eine gute Kombi?

32mm. / 800 kopfen und die Big Bore Kit?
Oder 40 mm. / 800 kopfen?
Oder 32 mm. / 1000 kopfen?
Oder 40 mm. / 1000 kopfen?

Die Big Bore Kit und auspuff system sind teuer. Naturlich will ich eine gute Kombination haben so das die Kit zum recht komt.
Grüß Dich,
Der BBK würde von Jochen Siebenrock und seinen Mannen mit dem 1000 er Kopf abgestimmt, es könnte sein, dass es funktioniert, ich habe aber noch keine Kurven gesehen oder vergleichen können.
Mein Tip: frag bei Sieben Rock nach, dort bekommst Du die Beste Antwort ;)

Englisch ist kein Problem dort.
Gruß
Herbert
 
Passen okay, dass ist 1 aber was ist eine gute Kombi?

32mm. / 800 kopfen und die Big Bore Kit?
Oder 40 mm. / 800 kopfen?
Oder 32 mm. / 1000 kopfen?
Oder 40 mm. / 1000 kopfen?

Die Big Bore Kit und auspuff system sind teuer. Naturlich will ich eine gute Kombination haben so das die Kit zum recht komt.
...wenn die bearbeiteten 800er Köpfe 40Ømm Einlass und 42Ømm Auslass haben,sollten sie doch den 1000ern ebenbürtig sein,oder sehe ich das Falsch?
Bei den Versagern würde ich aber eher zu den 40er tendieren(so vom Gefühl her),obwohl das mit den 32ern vieleicht auch funzt:nixw:...
 
Zurück
Oben Unten