[h=3]Zitat aus der Anleitung von Anton[/h] |
- Remove handlebar trim
- Release handlebar clamping blocks
- Disconnect cable connectors on bottom at left and right; lift handlebar over ignition lock
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- Slacken off clamp screws at left and right on upper fork bridge (1)
- Release lock nut (2)
- Slacken off lock tube (3) and unscrew through 2~3 turns.
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- Affix a strip of adhesive tape (arrow) over the adjusting ring on the fork bridge
- Mark the current position of the adjusting ring (4) on the adhesive tape and adjusting ring (1)
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- Push the thrust collar (5) over the lock tube.
- Secure thrust collar (5) with hexagonal nut (2), holding the lock tube (3) in place while tightening. [Those three components, along with the adjusting ring (4) are now locked together.]
- For existing bearings: tighten to 12 Nm (9 ft-lb) using a wrench on the lock tube (3).
- For new bearings: turn back the adjusting ring slightly via the hexagonal nut, then pre-tighten to 25 Nm (18 ft-lb) and move the steering from limit to limit, then slacken off hexagonal nut and retighten to 12 Nm (9 ft-lb).
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- Mark new position of adjusting ring on the adhesive tape
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- Release hexagonal nut and take out thrust collar (5)
- Tighten lock tube to 65 Nm (47 ft-lb), and tighten hexagonal nut to 65 Nm (47 ft-lb). [Clymer uses 33ft-lb for the K75 lock tube] Note: The position of the adjusting ring may no longer be altered!
- Retighten clamping screws on fork bridge to 15 Nm (12 ft-lb)
- Re-install handlebar, tighten clamping blocks to 22 Nm (15 ft-lb)
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[TD="width: 400"](Anmerkungen von mir)[/TD]
[TD="width: 400"]er erwähnt übrigens, daß diese Anleitung ein Service-Bulletin von BMW ist, die offenbar nach Drucklegung des WHB kam links die Abbildung daraus
diese ersten Schritte sind nur deswegen erforderlich, weil man sonst an die Schraube #2 oder #3 nicht mit dem Drehmo rankommt.
Wenn man (
so wie ich es im Endeffekt getan habe
) die Einstellmutter #4 (in den Abbildungen weiter oben andere Nummer!) "nach Gefühl" anzieht, und die Prüfung der Vorspannung wie oben im WHB beschrieben vornimmt (Lenker ist "ganz leicht schwergängig"), dann kann der Lenker drauf bleiben!
[/TD]
[TD="width: 400"]ich habe ein paar Prellschläge von unten auf die Gabelbrücke gegeben, damit sie sich löst (was aber nicht ganz genügt hat,
s.u.
)[/TD]
[TD="width: 400"]diese Markierung ist m.M. nur eine Kontrolle, um wieviel man nun nachgedreht hat. Statt Klebeband gehen genauso gut oder besser auch zwei Farbkleckse.[/TD]
[TD="width: 400"]jetzt kommt "der Ring" zum Einsatz:

auf dieses Anziehen über den Drehmo habe ich verzichtet, sondern "nach Gefühl" (siehe dazu auch unten zum
Problem
, was mir begegnete)
[/TD]
[TD="width: 400"]siehe oben betr. der Markierung [/TD]
[TD="width: 400"]hier kann man jetzt mit Hilfe der Markierungen prüfen[/TD]