R80 Das Zündmodul wird zu heiß

zagurai@seznam.cz

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01. Sep. 2019
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Ich habe eine neue Verkabelung mit Motogadget m blau. Alles funktioniert gut, aber das Zündmodul wird zu heiß. Nach einer Minute erwärmt sich das Aluminium-Zündmodul mit den Fingern.
Warum passiert das? Vielen Dank
 
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aber das Zündmodul wird zu heiß. Nach einer Minute erwärmt sich das Aluminium-Zündmodul mit den Fingern.
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Wer sagt, dass es zu heiß wird?
"erwärmt sich mit den Fingern" ist eine hochgradig unqualifizierte Aussage.
Abgesehen davon, dass du höchst spärliche Informationen lieferst, fehlt natürlich jede Aussage zur zulässigen Temperatur.
 
Wer sagt, dass es zu heiß wird?
"erwärmt sich mit den Fingern" ist eine hochgradig unqualifizierte Aussage.
Abgesehen davon, dass du höchst spärliche Informationen lieferst, fehlt natürlich jede Aussage zur zulässigen Temperatur.


Ich denke, das meiste unqualifizierte macht hier die "Übersetzungsmaschine".
 
I have new wiring, new original BMW ignition module with integrated aluminum radiator and new ignition bosch. The problem is that, after 30 seconds, the aluminum radiator on the ignition module is heated to about 50 ° C. On hot days, the engine had stopped several times, probably an overheated ignition module.
I do not know what the operating temperature of the ignition module is and why it heats up so much.
 
The correct ignitionmodule has a shut-down time of a few seconds to protect itself against overheat.
You should change it against another type to test, you can look in older VW POLO or GOLF of the late 80th.
 
The correct ignitionmodule has a shut-down time of a few seconds to protect itself against overheat.
You should change it against another type to test, you can look in older VW POLO or GOLF of the late 80th.


Does not warm up when the engine is stopped and the key is on. It only heats when the engine is running, so why the shutdown time overheat protection? You mean this older type?IMG_20190902_131925.jpg
 
The correct ignitionmodule has a shut-down time of a few seconds to protect itself against overheat.
You should change it against another type to test, you can look in older VW POLO or GOLF of the late 80th.

Does not warm up when the engine is stopped and the key is on. It only heats when the engine is running, so why the shutdown time overheat protection? You mean this older type?IMG_20190902_131925.jpg
 
Die aktuellen Steuergeräte sehen in der Tat so aus.
Auch der abgebildete Halter ist dafür xtra zu haben.
Link zu Leebmann

I'll make it easier. Is he able to tell how warm the ignition module should be after about 1 minute of idling? Is it not possible to keep your thumb on aluminum, or is it just lukewarm or something in between? Simply, what is its operating temperature?
 

Yes, that one looks like the genuine BMW part. The standard type is for bikes without kick starter. It can be replaced by the VW Golf 2/Jetta 2/ ... part. The second variant for bikes with kick starter switches off later.

The ignition modules are considered to be almost bullet proof - unless they are mounted without without thermal paste to the heat sink.
 
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